– «Megalopolis» er en forunderlig fabel som pirrer nysgjerrigheten, selv om den renner over av ville visjoner som er utfordrende å prosessere, halvkokte ideer som kan være vanskelig å forstå og karikerte figurer som det holder hardt å knytte emosjonelle bånd til, skriver kritiker Birger Vestmo fra filmfestivalen i Cannes.
– Billie Eilish er i samme posisjon nå som Rihanna i sin tid var i. Hun kunne prøvd seg på hva enn hun ville, og fansen hadde slukt hva enn slags utvikling hun gjorde med glede og entusiasme. Da er det litt skuffende at dette albumet er artistens minst videreutviklede karrieresteg så langt, skriver musikkritiker Sofie Martesdatter Granberg om artistens nye album «Hit Me Hard and Soft».
– «Furiosa: A Mad Max Saga» er vanvittig voldsom underholdning som er mesterlig orkestrert med utstudert overdrevenhet, skriver Birger Vestmo.
– Form og innhold kommer sammen i et fullendt kunstnerisk uttrykk, og det er aldri noen tvil om hva «Bridgerton» er: pur eskapisme, skriver Marte Hedenstad om del én av tredje sesong av kostymedramaet.
Den som mener seg rammet av urettmessig publisering, oppfordres til å ta kontakt med redaksjonen. Pressens Faglige Utvalg (PFU) er et klageorgan oppnevnt av Norsk Presseforbund som behandler klager mot mediene i presseetiske spørsmål.